مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23220 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

لطفا درباره بالا بردن اعتماد به نفس مرا راهنمايي كنيد و كتاب هايي معرفي نماييد.
اعتماد به نفس، توجه فرد به توانايي هاي خود و استفاده از آنهاست و شجاعت، عدم ترس در برخورد با سختي ها و قوت نفس در مبارزه با مشكلات است. انسان بايد توانايي خود را باور داشته باشد و در مرحله بعد با استفاده از توانايي ها با مشكلات برخورد كند و از آنها هراسي نداشته باشد. ازاين رو لذا مي گويند اعتماد به نفس دو ركن دارد: {T1- شناخت استعدادها و توانايي هاي خود، 2- باور نمودن اين توانايي ها و به كارگيري آنها. T} در مرحله اول بايد فرد به خودشناسي بپردازد و ابعاد وجود خويش را به خوبي ارزيابي كند. خداوند به هر كس استعداد خاصي داده است. سيد بن طاووس بر اين عقيده بود كه هر انسان در زمينه اي نابغه است. هر فرد بايد استعداد ويژه خود را بشناسد و آن را به كار بندد. پس از شناخت توانايي ها، طبعاً فرد به آنها باور پيدا مي كند. مرحله بعدي براي كسب اعتماد به نفس، استفاده از اين توانايي ها در حل مشكلات و پيشبرد امور است. در مورد تقويت اعتماد به نفس چند نكته بيان مي گردد: - در برخورد با ديگران و مواجه به آنها قبل از ديگران سلام كنيد و احوال پرسي نماييد. - از مقايسه كردن خود با ديگران خودداري كنيد و رفتارهاي رقابتي را كنار بگذاريد. - به توانايي هاي خود بينديشيد و آنها را ليست كنيد و از روي آن بخوانيد و سعي كنيد روزي يك توانايي به اين ليست اضافه كنيد. - نقاط ضعف خود را تكرار نكنيد، بلكه سعي در فراموش كردن آن داشته باشيد. - براي زندگي روزمره خود يك برنامه دقيق و منظم تهيه كنيد و مطابق آن برنامه عمل كنيد. - سعي كنيد خود را منضبط، منظم تربيت كنيد و عمل نماييد و نظم و انجام دقيق كارها را فراموش نكنيد. - حتي اگر ديگران به نظرات شما ريشخند زدند و شما را مسخره كردند به آن توجه نكنيد و اگر آنها خنديدند شما هم همراه آنها بخنديد و دست از كار خود برنداريد. - مهارت هاي اجتماعي و آداب اجتماعي را آموخته و هميشه و در همه حال به آنها پايبند باشيد و عمل كنيد. - از تكرار و بر زبان آوردن كلماتي كه بيانگر ناتوان انگاشتن و احساس حقارت، گناه و ناامني است چون نمي توانم، خراب مي شود، مردم نمي پذيرند و... اجتناب كنيد. - با همه مردم رابطه محبت و مهرورزي داشته باشيد و اين محبت را ابراز كنيد. - هميشه براي خود احترام قائل شويد و به خود اجازه فعاليت دهيد و هر كاري را كه ضروري و خوب تشخيص داديد انجام دهيد و به انگيزه قضاوت ديگران ترك نكنيد. - براساس توان خود كه از خويش سراغ داريد عمل كنيد نه براساس خواسته و ميل ديگران. - در انجام فعاليت هاي علمي و اجتماعي از رفتارهاي كوچك آغاز كنيد و به سراغ اعمال بزرگ تر برويد و فعاليت هاي بزرگ را به چند عمل كوچك تر تقسيم و آنها را يكي پس از ديگري انجام دهيد. - از چالش هاي جديد استقبال كنيد و حتي اگر نتوانستيد انجام دهيد خود را ناتوان ندانيد بلكه آن كار را بسيار بزرگ بدانيد (نه آن كه خود را ناتوان بدانيد). - از پذيرفتن فعاليت هاي پژوهشي تحقيقي و اجتماعي فرار نكنيد، بلكه به استقبال آنها برويد، لذا اگر كاري به شما واگذار شد بپذيريد. - زندگي نامه افراد برجسته و سرآمد را بسيار مطالعه كنيد و از رفتار و زندگي آنها الگوبرداري كنيد و خود عمل كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر مي توانيد از كتب زير استفاده كنيد: روش هاي افزايش عزت نفس، اسماعيل بيابانگرد روش هاي تقويت عزت نفس، هريس، مترجم: عليپور رموز اعتماد به نفس، رابرت آنتوني، مترجم: اسماعيل كيواني روان شناسي حرمت نفس، جمالفر روان شناسي اعتماد به نفس، پيرداكو

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.